lunes, 2 de abril de 2012

Descripció del tema del projecte del Pràcticum II


El Pràcticum II el realitzo a l'EAP de les Terres de l'Ebre, l’àmbit d’intervenció és l’educació escolar de 0 a 18 anys. En un principi, al pre-projecte es va concretar únicament l'etapa d'Educació Infantil, però finalment es farà a l'Educació Infantil i Primària, a més de la participació i intervenció en algunes actuacions d'Educació Secundària.

Durant aquestes setmanes de coordinació i amb el treball previ realitzat conjuntament amb la Clara Escudero, psicopedagoga de l'EAP i la meva Tutora de Pràctiques, hem anat modificant i ampliant el pre-projecte, realitzant les pràctiques enfocades a conèixer i participar en tots els processos d'intervenció de l'EAP, concretant les intervencions dos casos que es descriuran més endavant.

Tot i què la zona d'actuació de la meva tutora de l'EAP és compresa en centres de diferents municipis (l'Ametlla de Mar, El Perelló, Campredó i Vinallop), la realització de les intervencions del Pràcticum es centraran en el centre el centre situat a la localitat d'El Perelló, tot i què no es descarta participar en alguna actuació dels altres centres.

Algunes de les actuacions que s'han realitzat i s'aniran realitzant al llarg d'aquest Pràcticum estan englobades en diferents àmbits:
Assessorament al professorat de centre:
-Coordinació amb el professorat de diversitat, es realitzen setmanalment, al CEIP amb la mestra Educació Especial i el mestre de l'aula d'acollida. A l'IES: mestre aula d'acollida, psicopedagog del centre, coordinador LIC, equip directiu (director, cap d'estudis o coordinador pedagògic). També es coordinen el membres de la Comissió d'atenció a la diversitat, trimestralment al CEIP, els membres de la CAD són cap d'estudis, psicopedagoga EAP, treballadora social de l'EAP, mestra d'educació especial, mestre de l'aula d'acollida. La CAD de l'IES es reuneixen setmanalment, els components són el psicopedagog del centre, la psicopedagoga de l'EAP, la treballadora social de l'EAP, el cap d'estudis i el coordinador LIC.
-Assessorament en processos de tutoria i orientació, personal, escolar i professional a l'alumnat i a les famílies.
Atenció a l'alumnat i a les seves famílies:
-Identificar les necessitats educatives que presenta un alumne i orientar la seva resposta educativa.
-Elaboració de Dictàmens i Informes.
-Assessorament en estratègies educatives i metodològiques.
-Detecció, valoració i derivació d'alumnat a serveis educatius (EAP, LIC i CRP) , a serveis específics (CREC, CREDA), a altres serveis (CDIAP, CSMIJ, EAIA, Servei Pediàtric, UTAC...) i a serveis privats.
-Assessorament en processos de tutoria i orientació personal, escolar i professional a l’alumnat i a les famílies.
Àmbit d'atenció a la zona:
-Participació en els processos d’escolarització i transició entre etapes educatives.



No hay comentarios:

Publicar un comentario