El Pràcticum II el realitzo a l'EAP de les Terres de l'Ebre, l’àmbit
d’intervenció és l’educació escolar de 0 a 18 anys. En un
principi, al pre-projecte es va concretar únicament l'etapa
d'Educació Infantil, però finalment es farà a l'Educació Infantil
i Primària, a més de la participació i intervenció en algunes
actuacions d'Educació Secundària.
Durant
aquestes setmanes de coordinació i amb el treball previ realitzat
conjuntament amb la Clara Escudero, psicopedagoga de l'EAP i la meva Tutora de Pràctiques, hem anat
modificant i ampliant el pre-projecte, realitzant les pràctiques
enfocades a conèixer i participar en tots els processos
d'intervenció de l'EAP, concretant les intervencions dos casos que
es descriuran més endavant.
Tot
i què la zona d'actuació de la meva tutora de l'EAP és compresa en
centres de diferents municipis (l'Ametlla de Mar, El Perelló,
Campredó i Vinallop), la realització de les intervencions del
Pràcticum es centraran en el centre el
centre situat a la localitat d'El Perelló, tot i què no es descarta
participar en alguna actuació dels altres centres.
Algunes
de les actuacions que s'han realitzat i s'aniran realitzant al llarg
d'aquest Pràcticum estan englobades en diferents àmbits:
●
Assessorament
al professorat de centre:
-Coordinació
amb el professorat de diversitat, es realitzen setmanalment, al CEIP
amb la mestra Educació Especial i el mestre de l'aula d'acollida. A
l'IES: mestre aula d'acollida, psicopedagog del centre, coordinador
LIC, equip directiu (director, cap d'estudis o coordinador
pedagògic). També es coordinen el membres de la Comissió d'atenció
a la diversitat, trimestralment al CEIP, els membres de la CAD són
cap d'estudis, psicopedagoga EAP, treballadora social de l'EAP,
mestra d'educació especial, mestre de l'aula d'acollida. La CAD de
l'IES es reuneixen setmanalment, els components són el psicopedagog
del centre, la psicopedagoga de l'EAP, la treballadora social de
l'EAP, el cap d'estudis i el coordinador LIC.
-Assessorament
en processos de tutoria i orientació, personal, escolar i
professional a l'alumnat i a les famílies.
●
Atenció
a l'alumnat i a les seves famílies:
-Identificar
les necessitats educatives que presenta un alumne i orientar la seva
resposta
educativa.
-Elaboració
de Dictàmens i Informes.
-Assessorament
en estratègies educatives i metodològiques.
-Detecció,
valoració i derivació d'alumnat a serveis educatius (EAP, LIC i
CRP) , a serveis específics (CREC, CREDA), a altres serveis (CDIAP,
CSMIJ, EAIA, Servei Pediàtric, UTAC...) i a serveis privats.
-Assessorament
en processos de tutoria i orientació personal, escolar i
professional a l’alumnat i a les famílies.
●
Àmbit
d'atenció a la zona:
-Participació
en els processos d’escolarització i transició entre etapes
educatives.
No hay comentarios:
Publicar un comentario