Sessió
15/03/2012, a l'ESCOLA. Coordinació amb la mestra d'Educació
Especial, traspàs d'informació CDIAP.
El passat dimarts la Clara, psicopedagoga de
l'EAP, va assistir a la reunió amb els membres del CDIAP a Deltebre.
Avui dijous assiteix al centre i traspassa la informació a la mestra
d'Educació Especial, per a que informi als tutors dels alumnes que
hi assisteixen.
Els alumnes d'Educació Infantil són:
-A.J.: La nena va començar a assistir al CDIAP
per Logopèdia, i més endavant també per Psicoleg. Té un retard de
la parla, a més de molta contaminació del castella, la seva llengua
materna. Li costa generalitzar els sons /k/ i /g/. A la última
reunió la psicologa va comentar que a part dels problemes de parla
la nena tenia un caràcter molt fred, i no mostrava les emocions.
Des de l'EAP plantegen un alta favorable al mes
de maig, encara que el seu llenguatge sigui molt infantil. Al maig o
juny es confirmarà.
-A.M.: Mostra una bona disposició,
generalitza, tot i què mostra dificultats en processos fonològics
en els sons que van a finals de síl·laba. També se li farà l'alta
favorable, al juny. Només assisteix per logopèdia i no es considera
cap problema.
-A.M.: Un altre alumne amb problemes de parla,
se li farà seguiment de logopèdia, i es proposa fer l'alta al
febrer de 2013.
-U.C.: Alumne molt mogut, però treballa a
nivell individual. És un nen poc expressiu emocionalment. Tenen
dubte que sigui un possible TDAH, o per pautes familiars. Es farà
l'alta poc favorable al juny. Tot i què s'insitirà que continuï.
Dels diferents alumnes que van al CDIAP, dos
són alumnes meus, la nena A.J. i el nen U.C., li comento que no
estic gens d'acord en l'alta que es proposa, la nena amb problemes de
parla ha millorat molt poc, tot i què fa més d'un any que assisteix
al logopeda del CDIAP, a més es tracta d'una nena de pares separats
amb moltes angoixes, poca seguretat i baixa resposta emocional. Pel
que fa al nen es tracta d'un alumne què se li ha d'estar a sobre i
dificulta el treball en gran grup, per ell mateix i amb els altres.
Com a tutora puc dir què la seva conducta ha millorat al llarg del
curs, al segon trimestre va començar a mirar-me a la cara i
dirigir-me la paraula, però quan canvia l'adult de referència es
perd i s'altera moltíssim. La mare és molt receptiva, i està molt
implicada i segueix les tècniques i orientacions que li donen al
CDIAP. Per aquest motiu insisteixo que aquests dos alumnes continuïn
al CDIAP.
La Clara em comenta que l'alta dels alumnes del CDIAP es fa quan els infants compleixen 5 anys, i després del CDIAP si és necessari es pot realitzar la derivació mitjançant el CDIAP i l'EAP al servei que els infants requereixin. La psicopedagoga també em comenta que els alumnes poden assistir al servei de Logopèdia, per vía pública, fins als 6 anys.
La Clara em comenta que l'alta dels alumnes del CDIAP es fa quan els infants compleixen 5 anys, i després del CDIAP si és necessari es pot realitzar la derivació mitjançant el CDIAP i l'EAP al servei que els infants requereixin. La psicopedagoga també em comenta que els alumnes poden assistir al servei de Logopèdia, per vía pública, fins als 6 anys.
Dels altres alumnes que assisteixen al CDIAP i
no s'han anomenat en aquesta reunió continuaran amb els serveis que
reben.
Es torna a tractar el tema d'alguns dels
alumnes de sisè.
-J.M.: El nen i la seva família van assistir
al centre d'altes capacitats. En principi estava una mica espantat,
però va sortir molt content. Els pares es van implicar molt, i
continuaran assitint. La mestra d'Educació Especial comenta que des
de l'Escola, com a escola inclusiva, el proper curs col·laboraran
amb el projecte Escolta'm.
Per més
informació sobre el projecte Escolta'm
podeu consultar:
-A.H.: Tot i venir tres dies en tot el curs,
aquesta setmana ha tornat a l'Escola. La inspectora de la zona vol
venir a reunir-se amb la tutora i la mestra d'Educació Especial, per
veure el PI de la nena. Però amb tres dies d'assistència no s'ha
pogut avaluar. La psicopedagoga comenta que s'hauran de fer
adaptacions metodològiques centrades en habilitats socials.
A partir de la setmana que vé la nena
assistirà a l'escola el dimarts, dimecres i dijous, i la resta a
l'aula hospitalària. La setmana següent s'ampliarà un dia més a
l'escola.
Tot i què ja coneixia el CDIAP i quina tasca realitza a trets generals, en aquesta sessió he conegut més aspectes sobre aquest servei els àmbits d'intervenció, quan realitzar altes, què fer després del CDIAP els nens i nenes que continuen tenint dificultats, i segons el cas, a quin tipus de servei públic poden ser derivats: CSMIJ, CREDA... o a altres serveis privats.
Pel que fa als casos dels alumnes de 6è, el fet de tenir novetats sobre aquests casos implica reorganitzar la intervenció psicopedagògica. Amb això vull comentar què la feina dels psicopedagogs de l'EAP no és una feina líneal i estàtica, al contrari, una feina dinàmica, que suposa modificar intervencions, realitzar noves observacions, avaluació i seguiment dels casos, coordinació amb altres professionals, etc., la qual cosa requereix una constància i gran implicació i dedicació per part del psicopedagogs.
Tot i què ja coneixia el CDIAP i quina tasca realitza a trets generals, en aquesta sessió he conegut més aspectes sobre aquest servei els àmbits d'intervenció, quan realitzar altes, què fer després del CDIAP els nens i nenes que continuen tenint dificultats, i segons el cas, a quin tipus de servei públic poden ser derivats: CSMIJ, CREDA... o a altres serveis privats.
Pel que fa als casos dels alumnes de 6è, el fet de tenir novetats sobre aquests casos implica reorganitzar la intervenció psicopedagògica. Amb això vull comentar què la feina dels psicopedagogs de l'EAP no és una feina líneal i estàtica, al contrari, una feina dinàmica, que suposa modificar intervencions, realitzar noves observacions, avaluació i seguiment dels casos, coordinació amb altres professionals, etc., la qual cosa requereix una constància i gran implicació i dedicació per part del psicopedagogs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario