Sessió
10/05/2012, a l'ESCOLA. Alumna de P4 i reunió amb la mare.
Aquesta
sessió es centra en una de les meves alumnes, la què vaig realitzar
la demanda anteriorment. Ja vaig comentar a la Clara, com a
psicopedagoga l'actitut de la nena (violenta i agressiva amb companys
i adults, ansietat, manca d'atenció, inseguretat que manifesta
copiant activitats dels companys en lloc d'intentar a fer-ho per ella
mateixa...), a més d'altres aspectes com traç fort i repetitiu en
l'escriptura, separar amb punts el seu nom de cadascun dels cognoms
(tot i què no s'ha explicar a l'aula la utilitat del punt), dibuix
de la família omet el pare...
Aquest cop
la Clara em comenta que li faci realitzar un dibuix de la seva
família: primer dibuixa a la mare, després al company de la mare, i
per acabar es dibuixa ella al mig. Com què el pare no surt per cap
lloc li comento, i si ara fem un dibuix on surti el pare, ja que la
Clara m'ho va recomanar. Llavors dibuixa al pare primer, a l'àvia, i
ella al mig. En ambdòs casos ella es dibuixa la última agafada de
la mà dels acompanyants, i sempre al mig, per la manca de seguretat
que demostra, i per la necessitat del vincle d'unió.
Un cop
recollida aquesta nova informació sobre el dibuix de la família,
fem la reunió amb la mare. La Clara com a psicopedagoga de l'EAP i
jo li expliquem què és l'EAP, i la seva funció d'orientació i
assessorament psicopedagògic a centres educatius i comunitat
educativa, en col·laboració amb altres serveis i professionals.
A
continuació, la mare descriu el cas, i mostra preocupació per la
nena, que ja va manifestar anteriorment. Es tracta d'un cas en què
la parella es va separa quan la nena tenia dos mesos, el motiu
principal de la separació fou la violència de gènere. La mare va
assistir a serveis d'atenció a la dona, fins que fa dos anys se li
va donar l'alta amb opció de tornar quan ho necessités. Actualment
té una parella, què fa de figura paterna de la nena, i amb el què
la nena està molt contenta.
Per altra
banda el pare veu a la nena cada dos setmanes, tal i com està
acordat pel jutjat.
La relació
entre el pare i la mare és molt dolenta, i tot i què diuen que no
ho fan constar davant d'ella.
La Clara
proposa què pares de la nena assisteixen a un centre de mediació
familiar, pel bé de la nena. A més, de derivar a la nena a un
psicoleg, no pot ser al CDIAP, ja que ja no entra per edat, però es
proposa derivar al CSMIJ o a un psicoleg privat. Li exposem els
avantatges i inconvenients de cada cas:
• CSMIJ:
Sessions amb el psicoleg amb menys freqüència, però hi ha la
coordinació amb els diferents serveis: EAP, Serveis Socials (quan
vaig realitzar la demanda, el cas va passar a Serveis Socials,
concretament porta el cas l'Educadora Social, ja què es tracta d'un
cas de violència de gènere. )..., amb més opcions de derivar a un
altre servei si fos necessari. El servei és gratuït.
• Psicoleg
privat: Sessions més freqüents que al
CSMIJ, no hi ha coordinació amb altres serveis, a no ser què es
concerti prèviament. No és gratuït, tot i què es pot demanar una
beca, que no cobreix el 100% de les despeses.
A
la mare se li deixa uns dies per valorar quin servei prefereix i
realitzar la derivació el més aviat possible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario