domingo, 27 de mayo de 2012


Sessió 26/04/2012, a l'ESCOLA. Reunió CAD.

Durant aquesta sessió he pogut participar en la Comissió d'Atenció a la Diversitat que s'ha realitzar a l'escola. Els participants i membres de la Comissió són la Cap d'Estudis, la mestra d'Educació Especial, la psicopedagoga de l'EAP, la Coordinadora LIC i la Logopeda (tot i què aquesta sessió no ha pogut assistir).

La psicopedagoga ha començat comentant sobre la nova normativa respecte els dictàmens, de la Resolució del 20/02/12 (podeu trobar més informació al link del post anterior) i com pot afectar aquesta nova normativa al centre, a partir del curs 2012/13.

Els dictamens, o informes de reconeixement, que anteriorment es realitzaven a Educació Infantil o Educació Primària en qualsevol moment de l'escolarització, a partir d'ara només podran realitzar-se:
A inici de P3 (des de la Llar d'Infants o al l'Escola), i quan es realitza el canvi a secundària, quan els alumnes passen de 6è a 1r d'ESO (annex 1 de la resolució).
Quan es passi d'una escolarització ordinària a una escolarització compartida.
I quan es realitza un canvi de centre.

Els trastorns d'aprenentatge no són motiu de dictamen. I els grups SED, alumnes social i econominament desfavorits, també desapareix. La psicopedagoga també afegeix que a partir d'ara es donarà a la família tota la documentació referent a l'informe d'escolarització.

Els informes de reconeixement inclouen els diferents ítems que els dictàmens, més altres de nous, tot i què desapareix l'apartat de valoració psicopedagògica, que es realitzarà a partir de l'Annex 4 del document. Des del centre s'haurà de reconèixer que hi ha dificultats, i la psicopedagoga realització la valoració i orientacions pertinents, a més, l'escola haurà de justificar què s'està fent per l'alumne, quines mesures d'atenció, diferents agrupaments, etc., es duen a terme per l'alumnat que ho requereixi.
Els passos a seguir seran:

  1. Detecció, per part dels mestres.
  2. Valoració psicopedagògica.
  3. Fer arribar l'informe de la valoració a les famílies.

En referència als alumnes que tenen dictamen es pot demanar un suport complementari, un auxiliar d'educació especial. Caldrà realitzar un informe de reconeixement de la nova situació, Annex 2 de la resolució, on es valorarà els recursos de centre, les dificultats de l'alumnat, etc. Com més puntuació obtinguin els alumnes amb els diferents ítems, més possibilitats d'obtenir el suport complementari.

Al centre ja comptem amb un alumne que disposa d'un suport complementari, un total de 15 hores setmanals. A més, hi ha tres alumnes més els quals requeririen suport complementari, dels diferents casos, la psicopedagoga creu que potser potser només se'n podrà obtenir un.


Un cop explicat la normativa es passen a comentar els diferents casos del centre, i quines mesures s'han dut aterme i què es realitzarà de cara al proper curs.

Alumnes de P3: Els infants d'aquests grups, que ja hi assisteixen, continuaran al CDIAP.

Alumnes de P4: Altes del CDIAP, per edat. Els alumnes que assisteixen al CDIAP es derivaran al CSMIJ, en un dels casos es valorarà el dictamen, i es passaria la bateria del WIPSI. Pel que fa a la nova demanda de P4 la Educadora Social derivarà la nena al CSMIJ.

Alumnes de P5: Dels dos casos (un dels quals es el què consta a la memòria) es realitarà una revisió de dictamen i es demanarà una auxiliar d'educació especial. En l'altre cas, valorat i reunit amb la mare, es deriva al CSMIJ per mitjà de la pediatra.

Alumnes de 6è: Caldrà recollir tota la informació de les diferents actuacions que es realitza en aquests alumnes per elaborar els informes de reconeixement.
Cas 1: Alumne en procés de diagnòstic al CSMIJ, nen molt angoixat, té molts dubtes, li costa que l'ajudin..., en principi donava indicators de TDAH, es farà l'informe de reconeixement per elaborar el dictamen, per passar de 6è a 1r ESO.

Cas 2: Escolarització compartida, el proper curs dos dies al IES, els altres a l'altre centre. Caldrà fer dictamen perquè canvia de centre.

Cas 3: Després de la coordinació amb els psicolegs privats, es demanarà una beca perquè continuï assistint, ja que té problemes a nivell de personalitat. Es derivarà al CSMIJ.

Cas 4: Alumne amb altes capacitats, derivat al CSMIJ, a més assisteix al centre d'altes capacitats, a Barcelona. Es realitzarà un diagnòstic de TDAH mitjançant serveis externs. Caldrà elaborar orientacions per proper curs. Per tant no s'haurà d'elaborar dictamen, perquè amb la normativa nova desapareixen les altes capacitats, però sí un PI.

Cas 5: Alumne amb trastorn de personalitat, personalitat ansiosa de base, caldrà elaborar un dictamen amb diagnòstic clínic.

Cas 6: Alumna que assisteix molt poc a l'escola. Assisteix a l'Aula Hospitalària, s'intentarà que no li donin l'alta. La nena tenia molts problemes amb els companys del centre. Es va proposar què fes la preinscripció a l'IES de la localitat veïna, però a l'escola no es sap on ha fet la preinscripció.

Cas 7: Es demanarà coordinació amb la logopeda, i es demanarà una beca per al proper curs. L'alumna passarà al IES amb orientacions: reforç en la comprensió literal i l'expressió escrita, orientacions sobre la dislèxia. Al juny es realitzarà la coordinació amb el psicopedagog del CREDA.

Per qüestions de temps es continuarà la CAD el proper dijous, que a més comptarem amb la logopeda i l'auxiliar d'educació especial del centre, perquè hi ha diferents casos en els quals han d'aportar la seva valoració.

No hay comentarios:

Publicar un comentario