Sessió
26/04/2012, a l'ESCOLA. Reunió CAD.
Durant
aquesta sessió he pogut participar en la Comissió d'Atenció a la
Diversitat que s'ha realitzar a l'escola. Els participants i membres
de la Comissió són la Cap d'Estudis, la mestra d'Educació
Especial, la psicopedagoga de l'EAP, la Coordinadora LIC i la
Logopeda (tot i què aquesta sessió no ha pogut assistir).
La
psicopedagoga ha començat comentant sobre la nova normativa respecte
els dictàmens, de la Resolució del 20/02/12 (podeu trobar més
informació al link del post anterior) i com pot afectar aquesta nova
normativa al centre, a partir del curs 2012/13.
Els
dictamens, o informes de reconeixement, que anteriorment es
realitzaven a Educació Infantil o Educació Primària en qualsevol
moment de l'escolarització, a partir d'ara només podran
realitzar-se:
• A
inici de P3 (des de la Llar d'Infants o al l'Escola), i quan es
realitza el canvi a secundària, quan els alumnes passen de 6è a 1r
d'ESO (annex 1 de la resolució).
• Quan
es passi d'una escolarització ordinària a una escolarització
compartida.
• I
quan es realitza un canvi de centre.
Els
trastorns d'aprenentatge no són motiu de dictamen. I els grups SED,
alumnes social i econominament desfavorits, també desapareix. La
psicopedagoga també afegeix que a partir d'ara es donarà a la
família tota la documentació referent a l'informe d'escolarització.
Els
informes de reconeixement inclouen els diferents ítems que els
dictàmens, més altres de nous, tot i què desapareix l'apartat de
valoració psicopedagògica, que es realitzarà a partir de l'Annex 4
del document. Des del centre s'haurà de reconèixer que hi ha
dificultats, i la psicopedagoga realització la valoració i
orientacions pertinents, a més, l'escola haurà de justificar què
s'està fent per l'alumne, quines mesures d'atenció, diferents
agrupaments, etc., es duen a terme per l'alumnat que ho requereixi.
Els passos
a seguir seran:
- Detecció, per part dels mestres.
- Valoració psicopedagògica.
- Fer arribar l'informe de la valoració a les famílies.
En
referència als alumnes que tenen dictamen es pot demanar un suport
complementari, un auxiliar d'educació especial. Caldrà realitzar un
informe de reconeixement de la nova situació, Annex 2 de la
resolució, on es valorarà els recursos de centre, les dificultats
de l'alumnat, etc. Com més puntuació obtinguin els alumnes amb els
diferents ítems, més possibilitats d'obtenir el suport
complementari.
Al centre
ja comptem amb un alumne que disposa d'un suport complementari, un
total de 15 hores setmanals. A més, hi ha tres alumnes més els
quals requeririen suport complementari, dels diferents casos, la
psicopedagoga creu que potser potser només se'n podrà obtenir un.
Un cop
explicat la normativa es passen a comentar els diferents casos del
centre, i quines mesures s'han dut aterme i què es realitzarà de
cara al proper curs.
• Alumnes
de P3: Els infants d'aquests grups, que ja hi assisteixen,
continuaran al CDIAP.
• Alumnes
de P4: Altes del CDIAP, per edat. Els alumnes que assisteixen al
CDIAP es derivaran al CSMIJ, en un dels casos es valorarà el
dictamen, i es passaria la bateria del WIPSI. Pel que fa a la nova
demanda de P4 la Educadora Social derivarà la nena al CSMIJ.
• Alumnes
de P5: Dels dos casos (un dels quals es el què consta a la
memòria) es realitarà una revisió de dictamen i es demanarà una
auxiliar d'educació especial. En l'altre cas, valorat i reunit amb
la mare, es deriva al CSMIJ per mitjà de la pediatra.
• Alumnes
de 6è: Caldrà recollir tota la informació
de les diferents actuacions que es realitza en aquests alumnes per
elaborar els informes de reconeixement.
Cas
1: Alumne en procés de diagnòstic al CSMIJ, nen molt angoixat, té
molts dubtes, li costa que l'ajudin..., en principi donava indicators
de TDAH, es farà l'informe de reconeixement per elaborar el
dictamen, per passar de 6è a 1r ESO.
Cas
2: Escolarització compartida, el proper curs dos dies al IES, els
altres a l'altre centre. Caldrà fer dictamen perquè canvia de
centre.
Cas
3: Després de la coordinació amb els psicolegs privats, es demanarà
una beca perquè continuï assistint, ja que té problemes a nivell
de personalitat. Es derivarà al CSMIJ.
Cas
4: Alumne amb altes capacitats, derivat al CSMIJ, a més assisteix al
centre d'altes capacitats, a Barcelona. Es realitzarà un diagnòstic
de TDAH mitjançant serveis externs. Caldrà elaborar orientacions
per proper curs. Per tant no s'haurà d'elaborar dictamen, perquè
amb la normativa nova desapareixen les altes capacitats, però sí un
PI.
Cas
5: Alumne amb trastorn de personalitat, personalitat ansiosa de base,
caldrà elaborar un dictamen amb diagnòstic clínic.
Cas
6: Alumna que assisteix molt poc a l'escola. Assisteix a l'Aula Hospitalària,
s'intentarà que no li donin l'alta. La nena tenia molts problemes
amb els companys del centre. Es va proposar què fes la preinscripció
a l'IES de la localitat veïna, però a l'escola no es sap on ha fet
la preinscripció.
Cas
7: Es demanarà coordinació amb la logopeda, i es demanarà una beca
per al proper curs. L'alumna passarà al IES amb orientacions: reforç
en la comprensió literal i l'expressió escrita, orientacions sobre
la dislèxia. Al juny es realitzarà la coordinació amb el
psicopedagog del CREDA.
Per
qüestions de temps es continuarà la CAD el proper dijous, que a més
comptarem amb la logopeda i l'auxiliar d'educació especial del
centre, perquè hi ha diferents casos en els quals han d'aportar la
seva valoració.
No hay comentarios:
Publicar un comentario