Sessió
8/03/2012, a l'ESCOLA. Coordinació amb la mestra d'Educació
Especial.
El tema principal de la coordinació és
tractar el traspàs d'informació que es farà entre l'Escola, amb
l'IES i la Llar d'Infants, que es realitzarà al mes de juny. La
psicopedagoga demana estar, ja que hi ha molta diversitat al grup de
sisè de Primària. La mestra d'Educació Especial comenta que la
Inspectora de la zona també demana estar a la reunió del traspàs
d'informació.
Alguns alumnes de les aules de sisè que s'ha
de tenir en compte són set en total:
-J.M.: Alumne que es derivarà al ICE per
valorar altes capacitats. De moment les orientacions que se li han
donat a la tutora són seguir dins de l'aula, però estirar-lo més a
les àrees que més li agraden.
L'alumne té un dictamen anterior, per altes
capacitats i possible TDAH, destaca pel bon nivell verbal,
manipulatiu i alta creativitat, pel que fa a idees, dibuix i
manipulació. Però també mostra mancances a nivell emocional, i té
dificultats per relacionar-se amb els companys.
-O.M.: Alumne que mostra trastorns greus
d'aprenentatges en totes les àrees, a més de trastorn afectiu.
-M.P.: És una alumna que mostra dificultats
d'aprenentatge i haurà de passar a secundària amb unes orientacions
metodològiques molt clares.
-G.F.: Alumne amb dificultats, en principi per
a passar a secundària passarà amb una sèrie d'orientacions, tot i
què no es descarta que durant el proper curs s'hagi de realitzar un
dictamen.
-J.M.: Alumne que té una escolarització
compartida. Per al proper curs es plantejarà a la família passar
d'escolarització compartida a escolarització total al centre que ja
va actualment.
-S.J.: Alumna amb problemes d'angoixa i
desconfiança. Es plantejarà una derivació. L'alumna necessita un
referent femení, una orientadora al centre, a més d'atenció
psicològica.
-A.H.: Alumna que ha assistit tres dies al
llarg del curs al centre, no va a l'escola perquè diu que els
companys la molesten i no la volen. Mostra problemes psicològics,
arran de problemes familiars, la nena ha anat assistint a l'Aula Hospitalària al llarg del curs. Passarà a secundària amb dictàmen.
Tot i això s'acorda passar les proves AVALUA-6
a ambdòs grups de sisè.
Amb aquesta sessió he aprés moltes coses sobre serveis que no coneixia, com l'Aula Hospitalària o que l'ICE realitza valoracions a alumnes amb altes capacitats. I com s'organitza el traspàs d'informació en un canvi de centre. El fet que la psicopedagoga sigui la mateixa en ambdós centres, i conegui els casos de ben a prop és un avantatge tant per la propia feina de la psicopedagoga de l'EAP; com per als alumnes ja que ja hi ha prou novetats al passar a secundària i està molt bé que tinguin a la Clara com a punt de referència; i pel professorat que comptaran amb les orientacions pertinents per cadascun dels casos.
Crec que aquest és un avantatge que no sempre podem trobar com a futurs psicopedagogs, el fet de treballar en un poble petit, on només hi ha un centre educatiu de cada (Llar d'Infants, Escola i IES). En canvi, en una ciutat i quan els alumnes amb dificultats canvien de centre, perquè tenen un ventall més ample de possibilitats per continuar la seva escolarització a secundària, fa que no sempre coincideixin amb el mateix psicopedagog, i això pot suposar certa pèrdua d'informació d'algun dels casos, la necessitat de crear un nou vincle de referència, i el fet de guanyar-se la confiança de l'alumnat.
Crec que aquest és un avantatge que no sempre podem trobar com a futurs psicopedagogs, el fet de treballar en un poble petit, on només hi ha un centre educatiu de cada (Llar d'Infants, Escola i IES). En canvi, en una ciutat i quan els alumnes amb dificultats canvien de centre, perquè tenen un ventall més ample de possibilitats per continuar la seva escolarització a secundària, fa que no sempre coincideixin amb el mateix psicopedagog, i això pot suposar certa pèrdua d'informació d'algun dels casos, la necessitat de crear un nou vincle de referència, i el fet de guanyar-se la confiança de l'alumnat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario