Sessió
17/05/2012, a l'ESCOLA. Continuació CAD.
Continuem
la sessió anterior de la CAD, aquest cop a més de les assistents
anteriors, assiteixen la Logopeda i la l'auxiliar d'Educació
Especial.
Comencem
amb l'alumnes de 1r,
• Alumnes
de 1r:
Cas1:
Infant amb TEA a més d'altres dificultats afegides, aquest curs s'ha
continuat amb l'atenció individualitzada dins el grup, com a suport
compta amb l'auxiliar i els mestres.
Ha
realitzat avenços importants i positius respecte el curs anterior.
El paper de l'auxiliar és imprescindible, sinó mostra conductes de
dispersió, més cansament, augmenta l'excitació...
Ja
s'ha realitzat la valoració de suport extens i s'ha demanat
l'auxiliar d'educació especial. En aquest curs l'auxiliar està 15
hores amb el nen, només als matins, i amb aquesta valoració s'ha
demanat si pot estar 23 hores, ja que a les tardes està molt cansat
i més dispers.
L'auxiliar
comenta que no li espanten o té por dels canvis, ja que se li
anticipa i ja comença a tolerar-ho. En aquest cas ha estat molt
important el paper de l'auxiliar.
Les
valoracions de la vetlladora són enviades a la Fundació Pere
Tarrés, es demanarà que ho facin arribar als Serveis Territorials
de les Terres de l'Ebre per adjuntar-ho a la valoració.
Cas
2: Nena marroquí, el germà de la qual ja mostrava aversió i odi
cap a les dones i ho exterioritzava, és una nena molt valenta, poc
expressiva, quan un alumne marroquí li crida l'atenció o li diu
alguna cosa li fa cas, si ho fa un altre no. És un cas que porta
l'Educadora Social. La psicopedagoga diu que li farà fer uns
dibuixos per valorar-ho, dibuix de la família inventada, primer, i
després, el dibuix de la família real.
Es
gestionarà, mitjançant l'Educadora Social, ja que és un possible
cas de maltractament o de violència de gènere.
Cas
3: Alumna que mostra molta desorganització, dificultats d'atenció i
concentració. Es mostra molt inquieta i necessita moures per la
classe. Li costa acceptar i seguir les normes. S'ha anat recollint
informació i està pendent de realitzar algunes proves. Segons quins
siguin els resultats es faran orientacions a més de derivar al
CSMIJ. Aquest és un dels casos de la memòria.
• Alumne
de 2n: Alumna amb dificultats per
organitzar-se, dificultats en la memòria de treball. S'intentarà
derivar al CSMIJ, a més de demanar beca per assistir al psicoleg
privat. Continuarà el treball amb la logopeda. Es farà el
reconeixement de trets dislèxics.
• Alumne
de 3r: Alumne amb dificultats del llenguatge,
últimament no progressa. Se li adapten els textos, activitats, etc.,
però només treballa mecàniment, no utilitza el raonament. S'agobia
quan algo no li surt bé, i per tant disminueix la comprensió i el
raonament. Assistia al CREDA, però ja no hi va. Es proposarà a la
família anar al logopeda, a més de proposar la realització d'un
informe de disminució pel què fa a les ajudes.
• Alumne
de 5è: Alumne que està en situació
d'acollida amb la seva àvia, ja que la mare el va abandonar,
recentment es va intercanviar informació amb el SIFE i el centre.
L'alumne continuarà assistint al CSMIJ i es demanarà beca per
assitir a psicoleg privat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario