domingo, 27 de mayo de 2012


Sessió 17/05/2012, a l'ESCOLA. Continuació CAD.

Continuem la sessió anterior de la CAD, aquest cop a més de les assistents anteriors, assiteixen la Logopeda i la l'auxiliar d'Educació Especial.

Comencem amb l'alumnes de 1r,

Alumnes de 1r:

Cas1: Infant amb TEA a més d'altres dificultats afegides, aquest curs s'ha continuat amb l'atenció individualitzada dins el grup, com a suport compta amb l'auxiliar i els mestres.
Ha realitzat avenços importants i positius respecte el curs anterior. El paper de l'auxiliar és imprescindible, sinó mostra conductes de dispersió, més cansament, augmenta l'excitació...
Ja s'ha realitzat la valoració de suport extens i s'ha demanat l'auxiliar d'educació especial. En aquest curs l'auxiliar està 15 hores amb el nen, només als matins, i amb aquesta valoració s'ha demanat si pot estar 23 hores, ja que a les tardes està molt cansat i més dispers.
L'auxiliar comenta que no li espanten o té por dels canvis, ja que se li anticipa i ja comença a tolerar-ho. En aquest cas ha estat molt important el paper de l'auxiliar.
Les valoracions de la vetlladora són enviades a la Fundació Pere Tarrés, es demanarà que ho facin arribar als Serveis Territorials de les Terres de l'Ebre per adjuntar-ho a la valoració.
Cas 2: Nena marroquí, el germà de la qual ja mostrava aversió i odi cap a les dones i ho exterioritzava, és una nena molt valenta, poc expressiva, quan un alumne marroquí li crida l'atenció o li diu alguna cosa li fa cas, si ho fa un altre no. És un cas que porta l'Educadora Social. La psicopedagoga diu que li farà fer uns dibuixos per valorar-ho, dibuix de la família inventada, primer, i després, el dibuix de la família real.
Es gestionarà, mitjançant l'Educadora Social, ja que és un possible cas de maltractament o de violència de gènere.
Cas 3: Alumna que mostra molta desorganització, dificultats d'atenció i concentració. Es mostra molt inquieta i necessita moures per la classe. Li costa acceptar i seguir les normes. S'ha anat recollint informació i està pendent de realitzar algunes proves. Segons quins siguin els resultats es faran orientacions a més de derivar al CSMIJ. Aquest és un dels casos de la memòria.
Alumne de 2n: Alumna amb dificultats per organitzar-se, dificultats en la memòria de treball. S'intentarà derivar al CSMIJ, a més de demanar beca per assistir al psicoleg privat. Continuarà el treball amb la logopeda. Es farà el reconeixement de trets dislèxics.
Alumne de 3r: Alumne amb dificultats del llenguatge, últimament no progressa. Se li adapten els textos, activitats, etc., però només treballa mecàniment, no utilitza el raonament. S'agobia quan algo no li surt bé, i per tant disminueix la comprensió i el raonament. Assistia al CREDA, però ja no hi va. Es proposarà a la família anar al logopeda, a més de proposar la realització d'un informe de disminució pel què fa a les ajudes.
Alumne de 5è: Alumne que està en situació d'acollida amb la seva àvia, ja que la mare el va abandonar, recentment es va intercanviar informació amb el SIFE i el centre. L'alumne continuarà assistint al CSMIJ i es demanarà beca per assitir a psicoleg privat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario