Sessió
23/02/2012, a l'ESCOLA. Entrevista amb psicòleg privat i coordinació
amb la mestra d'Educació Especial.
Habitualment els dijous la psicopedagoga de
l'EAP assisteix al centre, i des de les 12.30 fins les 14.30 realitza
coordinacions amb la mestra d'educació especial, on segueixen
diferents casos del centre, a més de coordinar-se amb altres
professionals. En aquest cas vaig poder assistir a la coordinació
amb un psicòleg privat Martí Prades, d'un dels casos que realitzem
la intervenció l'alumna de P5. També assisteix a la
reunió la tutora de P5.
El psicòleg privat partia de la informació
que se li va traspassar de la psicopedagoga, més del CDIAP, on
assistia la nena des de la seva arribada a Catalunya.
El psicoleg partint de les tres sessions que ha
treballat amb la nena insisteix en què:
-Cal ficar límits.
-Cal ficar límits.
-Té l'atenció molt dispersa, cal treballar
l'atenció anticipada i atenció de treball breu.
-Mostra immaduresa.
Comenta que farà arribar a la tutora diferents
materials per treballar amb la nena. I què en breu li passarà el
WIPSY. El psicòleg dona el seu mail a les diferents assistents per posar-se en contacte amb ell en cas que necessitessin qualsevol cosa.
La psicopedagoga acorda quedar amb la tutora de
P5 per observar una sessió de psicomotricitat, què és on la nena
és mostra més dispersa. La Clara també proposa treballar els
sentiments i emocions. També comenta que li passarà diferents
proves, el CUMANIN i el BENDER.
Crec què el fet que es tracti d'un psicoleg privat què porta el cas fa que es perdi molta informació en ambdós sentits, ja que la coordinació és menys puntual que no pas amb el CSMIJ, a més que no hi ha la mateixa confiança. A més, els comentaris que aporta el psicoleg privat no són cap novetat, i la tutora no veu que la nena progressi o millori el seu comportament a l'aula des que hi assisteix. Al contrari, quan se li fan preguntes al psicoleg sobre certs comportaments de la nena com fer punta constantment o borrar sovint ha d'acabar responent la psicopedagoga de l'EAP, ja que ell diu que no ho fa durant les seves sessions, cosa que a classe ho fa molt sovint.
Un cop tractat el cas de la nena de P5 passem a
comentar altres casos, començant per la segona de les intervencions
que realitzem en aquest Pràcticum, la nena de 1r de primària.
L'alumna mostra:
-Manca d'atenció i concentració.
-És molt inquieta a nivell motriu.
-Molta desorganització.
-Li costa donar-se quan se li crida l'atenció.
-Sempre està en mig de totes les baralles i
discussions.
-Sovint està castigada, i no es queixa.
La tutora veu la importància de fer la demanda
pel seu comportament a l'aula, a més la mare també ho demana a la
reunió realitzada al mes de febrer.
També es tracta un altre cas d'una alumna de
6è, que mostra dificultats de llenguatge, conciència fonològica,
tot i què la família també mostra dificultats a nivell oral, es
derivarà al CREDA. A més, caldrà realitzar unes orientacions ben
concretes des de l'escola per passar a la ESO.
Primer es descartarà la dislèxia i a
continuació es descartarà qualsevol problema auditiu, derivant al
pediatra per la realització d'una audiometria.
La Clara m'encomana que realitzi diferents
observacions d'alumnes durant l'hora del pati, un context educatiu
més lliure, per veure com es relacionen els nens amb els iguals i
quines activitats realitzen.
D'aquesta sessió m'agradaria comentar un punt negatiu o dificultat què es troben els psicopedagogs de l'EAP com pot ser treballar amb certs professionals, siguin externs, de centre, públics, privats... Per començar entre els diferents implicats en intervencions educatives ha d'haver confiança, traspassar les dades fiables i no ometre informació, de l'infant, context, situació, actuacions, etc... A més d'estar disposats a participar i reunir-se amb altres per realitzar una correcta intervenció. Perquè, al fi i al cap, tots els professionals implicats només busquem el benefici dels infants.
D'aquesta sessió m'agradaria comentar un punt negatiu o dificultat què es troben els psicopedagogs de l'EAP com pot ser treballar amb certs professionals, siguin externs, de centre, públics, privats... Per començar entre els diferents implicats en intervencions educatives ha d'haver confiança, traspassar les dades fiables i no ometre informació, de l'infant, context, situació, actuacions, etc... A més d'estar disposats a participar i reunir-se amb altres per realitzar una correcta intervenció. Perquè, al fi i al cap, tots els professionals implicats només busquem el benefici dels infants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario