lunes, 21 de mayo de 2012


Sessió 19/04/2012, a l'ESCOLA. Reunió SIFE (Servei d'Informació d'Acollida de Família Extensa).

La Clara no pot assistir al traspàs d'informació de l'equip del SIFE perquè té un altra reunió al IES i hi assisteixo jo com a representant. Els assistents són l'equip del SIFE, el tutor de 5è, la mestra d'Educació Especial, i jo com representant de l'EAP.

El SIFE forma part del ICIF (Institucions Col·laboradores d'Integració Familiar), es tracta d'entitats sense ànim de lucre, constituïdes legalment, que tenen com a finalitat la protecció de menors; reuneixen els requisits previstos i estan acreditades d'acord amb el Decret 337/1995, de 28 de desembre, per desenvolupar les funcions de mediació que els atribueix la llei per integrar els infants en una família.

Funcions encomanades a les ICIF:
  • Estudi, valoració i preparació de les famílies que han sol·licitat l'acolliment d'un infant.
  • Recerca de famílies acollidores per a l'infant proposat.
  • Acoblament de l'infant en la família acollidora mitjançant l'equip especialitzat.
  • Seguiment posterior de l'infant d'acord amb les directrius de l'organisme competent.
  • Formació de les famílies acollidores candidates.
  • Promoció de l'acolliment.
  • Col·laboració en la gestió del finançament del servei prestat per les famílies acollidores en la manera com s'estableixi mitjançant conveni.
Us adjunto el link del Consell Comarcal del Baix Ebre, on consta l'ICIF com a Serveis Comarcals http://www.baixebre.cat/adopcions-que-es.asp




Es tracta d'una situació difícil i molt desagradable, es el cas d'un nen, que fou abandonat per la seva mare, i de pare desconegut. La mare va conviure a casa amb el nen fins que la mare va deixar-lo amb la seva àvia, sense cap tipus d'explicació, dient-li que tornaria. Les últimes notícies que va rebre de la mare, va ser que estava a Amèrica del Sud i què havia canviat de sexe.

El cas del nen era tractat per l'EAIA fins l'any 2010. La situació actual és regularitzar l'acolliment.

El nen va ser criat per l'àvia, amb una situació no regulada o legal, sinó mitjançant un pacte.

Es va renovar l'acolliment per un informe l'any 2010/11, abans de què el cas hagi estat estudiat, l'àvia era la responsable idònia pel nen.

Al domicili de l'àvia viuen el nen, l'àvia i el company de l'àvia, que actua com a referent patern.

El nen està angoixat per la identitat del pare, i per altra banda, també li preocupa no tenir contacte amb la mare, alhora que n'està avergonyit pel canvi d'identitat i abandó per part d'aquesta.

El mestre comenta que les relacions socials amb els altres són complicades, sobretot per origens socials. Diu que al nen es posa amb els altres, i també s'hi posen, sovint és qüestionat i poc acceptat.

L'objectiu del mestre durant el curs ha estat integrar-lo al grup, mitjançant diferents tipus d'agrupaments, reforçar-lo quan realitza accions positives, però sempre dins dels límits, perquè veu que el nen està molt marginat.

Des del CSMIJ es va proposar un canvi de centre, però finalment el nen no va voler. L'infant està a gust, tot i que no estigui acceptat.

Actualment sembla que estigui més tranquil. Abans estava prou preocupat perquè quan se li va plantejar el canvi de centre pensava que era pel motiu de les baralles i discussions freqüents.

No es tracta d'un nen molt agressiu, sinó que no sap relacionar-se d'un altra manera, es tracta d'una conducta prou infantil.

El mestre també informa del rendiment acadèmic, és just, bastant baix, té molt poca actitut de treball. El treball és lent i no porta els deures de casa. Sembla que hagi millorat, però molt poc. Li agrada molt l'assignatura de coneixement del medi. I no li agraden gens les matemàtiques, ni les llengües. Té mals hàbits com no apuntar-se les coses a l'agenda, sempre és l'últim en portar les coses, etc.

La seva assistència a l'escola és correcta, i sovint es queda al menjador.

Pel que fa a les adaptacions curriculars segueix el currículum ordinari, tot i què li costa, perquè és mandrós i no fa la feina.

Al centre es realitzen activitats multinivells, el nen segueix les activitats de dificultat baixa, no s'ha elaborat un PI, ja que no hi ha molta diferència.

L'Equip del SIFE tenen una reunió amb l'àvia la propera setmana, parlaran amb l'àvia per veure què sap de la mare.

El mestre comenta que diferents estats d'ànim del nen vergonya, pena, tristor... A més del tema morbós de la seva situació, a vegades els companys li treuen en cara. També comenta que el propi mestre té dificultats per resoldre aquests conflictes quan es produeixen a l'aula.

Del SIFE aporten els resultats del BASC, una prova d'avaluació de conducta, que se li va passar al nen el juliol del 2011, el resultats van ser: actitut negativa cap als mestres, dificultats de control, estrés social, ansietat i depressió, desajustament social i clínim, relacions internacionals baixes.

El curs passat el nen va tenir molta ansietat per por de la mort de l'àvia. L'àvia va comentar la possibilitat de passar l'acollida a un altra filla, germana de la mare, que viu a Vilafranca i té tres fills.

Es proposa continuar al CSMIJ, a més d'un psicòleg privat del DGAIA, amb l'ajuda d'una beca, ja que la situació econòmica de l'àvia no és molt favorable.

Un dels objectius de regular l'acolliment es perquè d'aquesta manera, les famílies poden cobrar ajudes.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario