Sessió
19/04/2012, a l'ESCOLA. Reunió SIFE (Servei d'Informació d'Acollida
de Família Extensa).
La Clara no
pot assistir al traspàs d'informació de l'equip del SIFE perquè té
un altra reunió al IES i hi assisteixo jo com a representant. Els
assistents són l'equip del SIFE, el tutor de 5è, la mestra
d'Educació Especial, i jo com representant de l'EAP.
El SIFE forma part del ICIF (Institucions Col·laboradores d'Integració Familiar), es tracta d'entitats sense ànim de lucre, constituïdes legalment, que tenen com a finalitat la protecció de menors; reuneixen els requisits previstos i estan acreditades d'acord amb el Decret 337/1995, de 28 de desembre, per desenvolupar les funcions de mediació que els atribueix la llei per integrar els infants en una família.
Funcions encomanades a les ICIF:
- Estudi, valoració i preparació de les famílies que han sol·licitat l'acolliment d'un infant.
- Recerca de famílies acollidores per a l'infant proposat.
- Acoblament de l'infant en la família acollidora mitjançant l'equip especialitzat.
- Seguiment posterior de l'infant d'acord amb les directrius de l'organisme competent.
- Formació de les famílies acollidores candidates.
- Promoció de l'acolliment.
- Col·laboració en la gestió del finançament del servei prestat per les famílies acollidores en la manera com s'estableixi mitjançant conveni.
Us adjunto
el link del Consell Comarcal del Baix Ebre, on consta l'ICIF com a
Serveis Comarcals http://www.baixebre.cat/adopcions-que-es.asp
Es tracta
d'una situació difícil i molt desagradable, es el cas d'un nen, que
fou abandonat per la seva mare, i de pare desconegut. La mare va
conviure a casa amb el nen fins que la mare va deixar-lo amb la seva
àvia, sense cap tipus d'explicació, dient-li que tornaria. Les
últimes notícies que va rebre de la mare, va ser que estava a
Amèrica del Sud i què havia canviat de sexe.
El cas del
nen era tractat per l'EAIA fins l'any 2010. La situació actual és
regularitzar l'acolliment.
El nen va
ser criat per l'àvia, amb una situació no regulada o legal, sinó
mitjançant un pacte.
Es va
renovar l'acolliment per un informe l'any 2010/11, abans de què el
cas hagi estat estudiat, l'àvia era la responsable idònia pel nen.
Al domicili
de l'àvia viuen el nen, l'àvia i el company de l'àvia, que actua
com a referent patern.
El nen està
angoixat per la identitat del pare, i per altra banda, també li
preocupa no tenir contacte amb la mare, alhora que n'està avergonyit
pel canvi d'identitat i abandó per part d'aquesta.
El mestre
comenta que les relacions socials amb els altres són complicades,
sobretot per origens socials. Diu que al nen es posa amb els altres,
i també s'hi posen, sovint és qüestionat i poc acceptat.
L'objectiu
del mestre durant el curs ha estat integrar-lo al grup, mitjançant
diferents tipus d'agrupaments, reforçar-lo quan realitza accions
positives, però sempre dins dels límits, perquè veu que el nen
està molt marginat.
Des del
CSMIJ es va proposar un canvi de centre, però finalment el nen no va
voler. L'infant està a gust, tot i que no estigui acceptat.
Actualment
sembla que estigui més tranquil. Abans estava prou preocupat perquè
quan se li va plantejar el canvi de centre pensava que era pel motiu
de les baralles i discussions freqüents.
No es
tracta d'un nen molt agressiu, sinó que no sap relacionar-se d'un
altra manera, es tracta d'una conducta prou infantil.
El mestre
també informa del rendiment acadèmic, és just, bastant baix, té
molt poca actitut de treball. El treball és lent i no porta els
deures de casa. Sembla que hagi millorat, però molt poc. Li agrada
molt l'assignatura de coneixement del medi. I no li agraden gens les
matemàtiques, ni les llengües. Té mals hàbits com no apuntar-se
les coses a l'agenda, sempre és l'últim en portar les coses, etc.
La seva
assistència a l'escola és correcta, i sovint es queda al menjador.
Pel que fa
a les adaptacions curriculars segueix el currículum ordinari, tot i
què li costa, perquè és mandrós i no fa la feina.
Al centre
es realitzen activitats multinivells, el nen segueix les activitats
de dificultat baixa, no s'ha elaborat un PI, ja que no hi ha molta
diferència.
L'Equip del
SIFE tenen una reunió amb l'àvia la propera setmana, parlaran amb
l'àvia per veure què sap de la mare.
El mestre
comenta que diferents estats d'ànim del nen vergonya, pena,
tristor... A més del tema morbós de la seva situació, a vegades
els companys li treuen en cara. També comenta que el propi mestre té
dificultats per resoldre aquests conflictes quan es produeixen a
l'aula.
Del SIFE
aporten els resultats del BASC, una prova d'avaluació de conducta,
que se li va passar al nen el juliol del 2011, el resultats van ser:
actitut negativa cap als mestres, dificultats de control, estrés
social, ansietat i depressió, desajustament social i clínim,
relacions internacionals baixes.
El curs
passat el nen va tenir molta ansietat per por de la mort de l'àvia.
L'àvia va comentar la possibilitat de passar l'acollida a un altra
filla, germana de la mare, que viu a Vilafranca i té tres fills.
Es proposa
continuar al CSMIJ, a més d'un psicòleg privat del DGAIA, amb
l'ajuda d'una beca, ja que la situació econòmica de l'àvia no és
molt favorable.
Un dels
objectius de regular l'acolliment es perquè d'aquesta manera, les famílies poden cobrar ajudes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario