miércoles, 9 de mayo de 2012


Sessió 21/02/2012, a l'EAP TERRES DE L'EBRE.

En aquesta primera trobada amb la psicopedagoga de caràcter més formal, ja havíem acordat diferents aspectes del pràcticum en trobades al centre, i havíem establert un horari per fer al centre i altres per fer a l'EAP.

Durant la primera trobada a l'EAP la Clara em va explicar com elaboren un dictàmen.

Els diferents EAP's de la zona conten amb una plantilla elaborada per ells mateixos, on consten els següents apartats:
-Dades bàsiques de l'alumne.
-Competències assolides.
-Acords amb la família i docents.
-Observacions.
-Protocol de valoració (dades recollides per diferents professionals).

Un cop està elaborat el dictàmen, s'entrega una còpia a la família, una a l'EAP i l'altra al/la psicopedog/a.

El dictàmen ha de tenir el vist i plau del psicopedagog/a que l'ha elaborat, a més de la directora de l'EAP.

Tot i què cada psicopedagog s'organitza com li va millor, la Clara té classificats els documents de cada centre en carpetes diferents, on guarda de cada cas les proves què han realitzat els nens, observacions, valoracions i informes elaborats per l'EAP o per altres professionals.

D'aquesta manera a l'hora d'elaborar algun tipus d'informe o document ja té tota la informació recollida. Em sembla una idea molt útil i pràctica, sobretot perquè compten amb un gran número de casos, i en diferents centres de la Comarca.

Un altra tasca que em va encomanar va ser a partir de diferents demandes de casos del centre on treballo, va ser elaborar un pla d'intervenció psicopedagògia per un dels casos, en aquest cas vam escollir conjuntament un cas d'una alumna de 1r de Primària, per què semblava més preocupant i destacava vers els altres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario