Sessió
28/02/2012, a l'EAP TERRES DE L'EBRE.
Comentem la intervenció psicopedagògia què
he realitzat a la nena de 1r, a la Clara li sembla prou correcta, tot i què
em fa adonar d'altres aspectes què no havia tingut en compte.
Avaluem conjuntament les proves EVALUA-6
passades a alumnes de 2n d'ESO del IES de l'Ametlla de Mar. Avaluem
la Competència Matemàtica, Raonament i Competència Lectora.
L'EVALUA-6 es una prova psicopedagògia per
avaluar diferents capacitats de: reflexivitat, pensament analògic,
organització perceptiva, memòria-atenció, nivells d'adaptació,
comprensió lectora, exactitut lectora, escriptura: grafia i
ortografia, càlcul i numeració, i ressolució de problemes. Es una
bateria de proves que es poden realitzar a nivell individual o
col·lectiu, i té un temps d'aplicació de tres hores.
Aquesta bateria de proves ens permet avaluar
aprenentatges instrumentals bàsics, funcions d'ordre superior
(atenció, concentració, memòria, percepció i llenguatge) i
dimensions de l'àrea socio-afectiva.
La
bateria consta de dos grans blocs:
-Base
del raonament inductiu: on es valora el rendiment en les tasques que
exigeixen processos d'observació analítica, comparació i pensament
analògic, que habitualment solen ser considerats els components
bàsics essencials del raonament en general i en especial del
caràcter de cada individu.
-Memòria
i atenció: Permet valorar la capacitat de l'alumnat per mantindre
una atenció concentrada en tasques que requereixen observació
analítica a partir d'estímuls visuals. A més, també es valora la
capacitat de memòria a curt plaç en tasques de reconeixement.
Em sembla una sessió molt interessant, i em
sorprèn la informació que podem obtenir a partir d'aquestes proves,
ja que podem obtenir dades rellevants que ens poden ajudar a millorar
els processos educatius, a més aquesta informació pot ser
utilitzada de forma complementària amb altres instruments
d'avaluació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario