miércoles, 9 de mayo de 2012


Sessió 28/02/2012, a l'EAP TERRES DE L'EBRE.

Comentem la intervenció psicopedagògia què he realitzat a la nena de 1r, a la Clara li sembla prou correcta, tot i què em fa adonar d'altres aspectes què no havia tingut en compte.

Avaluem conjuntament les proves EVALUA-6 passades a alumnes de 2n d'ESO del IES de l'Ametlla de Mar. Avaluem la Competència Matemàtica, Raonament i Competència Lectora.

L'EVALUA-6 es una prova psicopedagògia per avaluar diferents capacitats de: reflexivitat, pensament analògic, organització perceptiva, memòria-atenció, nivells d'adaptació, comprensió lectora, exactitut lectora, escriptura: grafia i ortografia, càlcul i numeració, i ressolució de problemes. Es una bateria de proves que es poden realitzar a nivell individual o col·lectiu, i té un temps d'aplicació de tres hores.

Aquesta bateria de proves ens permet avaluar aprenentatges instrumentals bàsics, funcions d'ordre superior (atenció, concentració, memòria, percepció i llenguatge) i dimensions de l'àrea socio-afectiva. 

 

La bateria consta de dos grans blocs:

-Base del raonament inductiu: on es valora el rendiment en les tasques que exigeixen processos d'observació analítica, comparació i pensament analògic, que habitualment solen ser considerats els components bàsics essencials del raonament en general i en especial del caràcter de cada individu.

-Memòria i atenció: Permet valorar la capacitat de l'alumnat per mantindre una atenció concentrada en tasques que requereixen observació analítica a partir d'estímuls visuals. A més, també es valora la capacitat de memòria a curt plaç en tasques de reconeixement.


Em sembla una sessió molt interessant, i em sorprèn la informació que podem obtenir a partir d'aquestes proves, ja que podem obtenir dades rellevants que ens poden ajudar a millorar els processos educatius, a més aquesta informació pot ser utilitzada de forma complementària amb altres instruments d'avaluació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario