viernes, 25 de mayo de 2012


Sessió 24/04/2012, a l'EAP TERRES DE L'EBRE.

Al llarg de la sessió la Clara col·laboro amb la Clara amb la realització d'una derivació al CDIAP.

La demanda arriba d'una Llar d'Infants de la zona, es tracta d'un nen què fa dos setmanes que arriba a la Llar, s'observa hipertonia, va nèixer prematur, a les 20 setmanes, amb un pes 900 g.

A partir de la demanda la psicopedagoga i la fisioterapeuta de l'EAP realitzen una observació del nen, partint dels ítems de detecció per valoració psicopedagògica per observar diferents fases per edat. I també una entrevista amb la mare. La mare està molt afectada, ja que es tractava d'un embaràs de bessons i la germana del nen va morir als pocs dies de nèixer. Tampoc pot veure la immaduresa i les dificultats dels seu fill, i comenta que el seu fill camina, còrrer, salta... quan li costa molt aguantar-se dret. El mateix amb altres aspectes com és la parla.

A partir de les dades obtingudes, la psicopedagoga de l'EAP, contacta amb el CDIAP.

Per començar es realitza el traspàs de dades (edat, dades personals, adreça, nom dels pares, telèfon...). A continuació es descriu el motiu, família procedent d'un altra ciutat, que fa dues setmanes que han arribat al centre. S'informa del naixement a les 20 setmanes de gestació, i s'informa d'un document elaborat pel pediatra del nen en el qual consta que l'infant rebia atenció primerenca, i es recomana que la continuï: massatges infantils, psicomotricitat,...). El nen també mostra desorientació i té necessitats logopèdiques.

Finalment s'acorda que l'infant ha rebre atenció psicològica, de logopèdia i de fisioterapeuta, per part del CDIAP.


Un cop realitzada la derivació continuem amb la realització d'un Informe de Reconeixement de Necessitats Educatives Especials, partint del nou model de la nova normativa sobre les actuacions psicopedagògiques.

Es tracta d'un alumne d'ESO que fou derivat al CSMIJ per trastorns greus de conducta. La Clara com a psicopedagoga de l'EAP disposa de molta informació del alumne i ja té recollida una sèrie d'informació mitjançant bateries diagnòstiques, observacions de l'alumne, entrevistes amb el professorat i la família, coordinació amb el professorat del centre, etc. 

L'Informe de Reconeixement consta de diferents apartats:

-Dades bàsiques de l'alumne, i on ha de constar quan es va realitzar la derivació.

-Indicar el tipus de NEE de l'alumne, en aquest cas: possible trastorn greu de conducta.
-Informes aportats per la família, en aquest cas no se'n disposen.

-Suports externs de què disposa l'alumne, derivació al CSMIJ el dia 8/11/11.

-Suport educatiu complementari, en aquest cas no en requereix, es tracta d'auxiliar d'educació especial.

-Pla Individualitzat i actuacions realitzades aquest curs i anteriors per les necessitats de l'alumne, es va realitzar el full de demanda d'assessorament de l'EAP i després la valoració psicopedagògica de l'alumne en funció de les seves competències. S'ha determinat que caldrà l'aplicació al centre d'un Pla Individualitzat, que començarà a aplicar-se a partir d'emetre l'informe de reconeixement de NEE, on haurà de quedar constància per escrit.

-Suports que s'estan realitzant al centre, la psicopedagoga del centre, especialista en educació i, a més, assisteix a la USE.

-Actuacions, les actuacions previstes són: buscar un referent per a l'alumne al centre, i no expulsar-lo del centre, màxim que surti 15 minuts de l'aula.


A diferència dels anteriors Dictàmens, els Informes de reconeixement es caracteritzen per què involucren més al professorat del centre i a la seva feina, limiten i fan concretar moltíssim la tasca dels psicopedagogs, i la família n'ha de disposar d'una còpia, i s'ha de tenir molt en compte la informació què contè o com està explicat.


Us adjunto un link amb la nova normativa que estableix el procediment a seguir i els protocols que han d’utilitzar els equips d’orientació i assessorament psicopedagàgic, per a l’elaboració dels dictàmens d’escolarització de l’alumnat amb necessitats educatives especials, i d’informes d’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socioecòmiques o socioculturals desfavorides, per al curs 2012-2013.Podeu trobar el model d'un informe de reconeixement de NEE a l'Annex 6 del document.

No hay comentarios:

Publicar un comentario