Sessió
24/04/2012, a l'EAP TERRES DE L'EBRE.
Al llarg de
la sessió la Clara col·laboro amb la Clara amb la realització
d'una derivació al CDIAP.
La demanda
arriba d'una Llar d'Infants de la zona, es tracta d'un nen què fa
dos setmanes que arriba a la Llar, s'observa hipertonia, va nèixer
prematur, a les 20 setmanes, amb un pes 900 g.
A partir de
la demanda la psicopedagoga i la fisioterapeuta de l'EAP realitzen
una observació del nen, partint dels ítems de detecció per
valoració psicopedagògica per observar diferents fases per edat. I
també una entrevista amb la mare. La mare està molt afectada, ja
que es tractava d'un embaràs de bessons i la germana del nen va
morir als pocs dies de nèixer. Tampoc pot veure la immaduresa i les
dificultats dels seu fill, i comenta que el seu fill camina, còrrer,
salta... quan li costa molt aguantar-se dret. El mateix amb altres
aspectes com és la parla.
A partir de
les dades obtingudes, la psicopedagoga de l'EAP, contacta amb el
CDIAP.
Per
començar es realitza el traspàs de dades (edat, dades personals,
adreça, nom dels pares, telèfon...). A continuació es descriu el
motiu, família procedent d'un altra ciutat, que fa dues setmanes que
han arribat al centre. S'informa del naixement a les 20 setmanes de
gestació, i s'informa d'un document elaborat pel pediatra del nen en
el qual consta que l'infant rebia atenció primerenca, i es recomana
que la continuï: massatges infantils, psicomotricitat,...). El nen
també mostra desorientació i té necessitats logopèdiques.
Finalment
s'acorda que l'infant ha rebre atenció psicològica, de logopèdia i
de fisioterapeuta, per part del CDIAP.
Un cop
realitzada la derivació continuem amb la realització d'un Informe
de Reconeixement de Necessitats Educatives Especials, partint del
nou model de la nova normativa sobre les actuacions
psicopedagògiques.
Es tracta
d'un alumne d'ESO que fou derivat al CSMIJ per trastorns greus de
conducta. La Clara com a psicopedagoga de l'EAP disposa de molta informació del alumne i ja té recollida una sèrie d'informació mitjançant bateries diagnòstiques, observacions de l'alumne, entrevistes amb el professorat i la família, coordinació amb el professorat del centre, etc.
L'Informe
de Reconeixement consta de diferents apartats:
-Dades
bàsiques de l'alumne, i on ha de constar quan es va realitzar la
derivació.
-Indicar el
tipus de NEE de l'alumne, en aquest cas: possible trastorn
greu de conducta.
-Informes
aportats per la família, en aquest cas no se'n disposen.
-Suports
externs de què disposa l'alumne, derivació al CSMIJ el dia
8/11/11.
-Suport
educatiu complementari, en aquest cas no en requereix, es tracta
d'auxiliar d'educació especial.
-Pla
Individualitzat i actuacions realitzades aquest curs i anteriors per
les necessitats de l'alumne, es va realitzar el full de demanda
d'assessorament de l'EAP i després la valoració psicopedagògica de
l'alumne en funció de les seves competències. S'ha determinat que
caldrà l'aplicació al centre d'un Pla Individualitzat, que
començarà a aplicar-se a partir d'emetre l'informe de reconeixement
de NEE, on haurà de quedar constància per escrit.
-Suports
que s'estan realitzant al centre,
la psicopedagoga del centre, especialista en educació i, a més,
assisteix a la USE.
-Actuacions,
les actuacions previstes són: buscar un referent per a l'alumne al
centre, i no expulsar-lo del centre, màxim que surti 15 minuts de
l'aula.
A
diferència dels anteriors Dictàmens, els Informes de reconeixement
es caracteritzen per què involucren més al professorat del centre i
a la seva feina, limiten i fan concretar moltíssim la tasca dels
psicopedagogs, i la família n'ha de disposar d'una còpia, i s'ha de
tenir molt en compte la informació què contè o com està explicat.
Us
adjunto un link amb la nova normativa que
estableix el procediment a seguir i els protocols que han d’utilitzar
els equips d’orientació i assessorament psicopedagàgic, per a
l’elaboració dels dictàmens d’escolarització de l’alumnat
amb necessitats educatives especials, i d’informes d’alumnat amb
necessitats educatives específiques derivades de situacions
socioecòmiques o socioculturals desfavorides, per al curs 2012-2013.Podeu
trobar el model d'un informe de reconeixement de NEE a l'Annex 6 del
document.
No hay comentarios:
Publicar un comentario