Sessió
25/05/2012, a l'ESCOLA. Reunió pare alumna de P4.
Partint del
cas exposat la sessió del 10/05/2012, convoquem al pare per
informar-lo de la derivació i intervenció psicopedagògica que es
realitzarà amb la seva filla.
Com ja vaig
comentar anteriorment es tractava d'un cas de violència de gènere,
la custòdia de la nena la té la mare, i el pare té concertats dos
caps de setmana amb la nena.
La situació
prèvia era molt angoixant, ja que com a tutora de la nena ja
coneixia el cas, i al pare, i es tracta d'un individu què es va
presentar a l'escola abans de finalitzar el primer trimestre, va
organitzar un rebombori sobre els drets que tenia ell sobre la nena,
i què volia parlar amb mi com a tutora. Vam acordar una visita al
mes de febrer, un dia extraordinari, aprofitant que era divendres i
baixava a buscar a la nena, i finalment quan va arribar el dia no es
va presentar, ni va avisar per cancelar la reunió. El vaig trucar
per a veure què passava i va començar a criticar a la mare de la
nena, que si la nena estava malalta i millor que es quedés aquell
cap de setmana a casa. Vaig tallar-li el tema, ja que ell el què
havia de fer era avisar-me, i no justificar-se criticant a un altre.
I li vaig dir que ja em truqués ell i m'avisaria per quedar si volia
parlar de la seva filla.
En fi,
durant aquesta setmana passada (21 al 27 de maig, tres mesos
després), va trucar per dir-me que no l'havia convocat, quan ja li
vaig deixar clar que jo no el trucaria més, i volia parlar de la
nena. I per això vam quedar aquest divendres.
Amb la
informació que tenia sobre aquest individu, més la informació que
ens va donar la mare, la veritat, no em feia gens de gràcia estar
sola durant la reunió, vaig comentar-ho al director del centre i a
la Clara com a psicopedagoga i companya, i tots dos em van respondre
el mateix, que millor que no fes sola la reunió i que assistís
també la mestra d'Educació Especial, que a més també estava
asseventada del cas.
L'entrevista
va ser breu, sobretot perquè li vam tallar els peus quan intentava
posar-se amb la mare, que era cada cop que obria la boca (que si la
madre la maltrata, que si su abuela hacia lo mismo con su madre i por
eso ella no tiene personalidad, que si cuando levanto la mano agacha
la cabeza como si le fuera a pegar eso es porqué su madre la pega...
), segons ell tota la culpa dels problemes de la nena eren per culpa
de la mare.
Vam
abstendre'ns per respecte de dir-li que la nena ens havia dit que el
seu pare la tancava sola al garatge quan es portava malament, o què
eren els caps de setmana quan la nena estava amb ell que augmentaven
les conductes violentes.
També vam
informar-lo del treball que s'havia fet des de l'EAP i va estar
d'acord en que la nena assistís al psicòleg, a més de plantejar-li
realitzar activitats de mediació entre els pares, pel benefici de la
nena. Va respondre malament, ja que va dir que els seus fills d'amics
separats no tenen aquest tipus de problemes. I vam comunicar-li que
les conductes dels infants amb pares separats podien manifestar-se de
moltíssimes maneres, sobretot, segons la relació que hi hagi entre
la parella.
En aquest
veiem que hi ha ocultisme d'informació per part de la família, cosa
que no facilita gens les coses, ni pel benefici de la nena, ni per la
intervenció psicopedagògica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario